sobota, 15 października 2011

Pożegnanie Dworca... :((((

Gdzieś na bocznicy
Jedno z ujęć drogi na Dworzec
Peron główny, pierwszy

 To właśnie widok na zadbany fragment zbiegu ul.Narutowcza  i Sienkiewicza  - widoczna śliczna główna Cerkiew im.Aleksandra  Newskiego ( zdjęcie z aparatu mej łódzkiej przyjaciółki - to miejsce prawie na wprost Dworca ŁF - dworzec za jej plecami )
Widok bardzo ogólny na Dworzec - z góry - z daleka widoczny szyld z nazwą ( dzisiejsze zdjęcie w Necie )
 "Przed Żyrardowem do przedziału wszedł konduktor. Obejrzał mój bilet z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Wschodniej, skasował, a potem podniósł do góry i powiedział: - To już historia. Zachować na pamiątkę. "
*****                             *****                        *****                       *****
W cudzysłów ujęty fragment z artykułu zamieszczonego dziś
w łódzkim wydaniu Gazety.pl
Dodam od siebie, że TEN DWORZEC to jedno z najbardziej znanych, najczęściej widywanych przeze mnie miejsc w Łodzi. Bardzo niedaleko od tego dworca, wtopionego właściwie w centrum miasta, znajduje się np. ulica G.Narutowicza ( jednym końcem przecież dotykająca ul. Piotrkowskiej ), przy której mieszczą się takie znane i ważne miejsca, jak: premierowe kino "Bałtyk ", obok nowy
gmach Filharmonii, nieco dalej Teatr Wielki,różne budynki UŁ - a przede wszystkim sam Rektorat Uł na wprost ul.Uniwersyteckiej, usianej też siedzibami różnych wydziałów, jeszcze kawałek dalej budynki kliniki AM oraz
w latach 60-tych oddany nowoczesny budynek Biblioteki Uł -
nasza ukochana " Buła" -( na jakiś czas znalazł w niej swą siedzbę wydział filologii polskiej - właśnie moje ostatnie  dwa lata studiów ).
Z tego dworca jeździłam do Warszawy i przez jakiś czas do Krakowa i z powrotem ( pociąg nazywał się " Reymont" - wyjeżdżał rano - o godz.7 , a wracał chyba około g.21 ), zanim przestawiłam się na autobus  firmy Polski Express, ale też z tego dworca...bo Dworzec Łódź Fabryczna to dwa w jednym...i do tej pory również PKS oraz prywatne busiki do i z Pabianic. I CO TO I JAK TO TERAZ BĘDZIE !!

2 komentarze:

  1. No ale to znaczy co ... likwidują czy remontują?

    OdpowiedzUsuń
  2. Silka - przykro mi, ale nie jestem aż TAK DOBRZE poinformowana. Mam też tylko wiedzę z mediów - tyle o ile... Sama dawno w Łodzi nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń