środa, 14 grudnia 2011

Rośliny na imieniny

Prawdopodobnie zaczęto je uprawiać we Francji w tamtejszych ogrodach botanicznych około roku 1620  - jako CYKLAMEN PERSKI ( podobno nieprawidłowo, choć bardzo często,  nazywane FIOŁKIEM  ALPEJSKIM )


Pięknie kwitnące rośliny doniczkowe, typowe w okresie późnojesienno - zimowym w naszych kwiaciarniach,
często nabywane dla solenizantów tego okresu przez wybierających się  w odwiedziny do nich. Jako zimowa Maria bardzo często bywałam  obdarowywana doniczką CYKLAMENA PERSKIEGO, a czasami ( szczególnie dawniej ) bez doniczki - w postaci bukieciku z samych kwiatków przybranych, na ogół, gałązkami  - też uciętymi - z asparagusa.  Faktycznie, bardzo dawno nie widziałam już takich propozycji w kwiaciarniach, a nawet samego  ASPARAGUSA do nabycia.
Roślina doniczkowa o trudnej ( do spamiętania) nazwie - ZAMIOKULKAS -
 "pochodzący ze wschodniej i południowo-wschodniej Afryki. Na przełomie XX i XXI wieku gatunek ten stał się popularną rośliną pokojową "  ( za Wikipedią ).
                               ****      *****      ****     *****
     Od niedawna  zaczęłam zauważać  tę  doniczkowa roślinę pokojową o ciemnozielonych, błyszczacych  liściach   -   w różnych rozmiarach ( oraz cenach w związku z tym ) w okolicznych kwiaciarniach, a   także coraz częściej w domach mych znajomych. Aktualnie weszłam w posiadanie tej roślinki, małego jeszcze rozmiaru, właśnie w charakterze prezentu imieninowego.
Ciekawe, jak się będzie sprawować i rosnąć, czy nie będzie dla mnie kłopotliwa ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz