czwartek, 29 grudnia 2011

Notka bardzo kulturalna...

Plakat towarzyszący spektaklowi w dn.12. 12.b.r. w warszawskim
Teatrze Dramatycznym
Męska obsada przedstawienia - " Smuteczek, czyli Ostatni Naiwni "( brzeg lewy- Tomasz Kot, brzeg prawy - Adam Sztaba  ) A jednak kogoś pomija to zdjęcie...
ale widzimy go na zdjęciu poniżej ( Grzegorz Małecki, dorodny syn Anny Seniuk )
Prowadzący spektakl, czyli młodsza , współczesna replika Dwóch Starszych Panów -_
Grzegorz Małecki i Maciej Stuhr ( reżyser całości )

Wykonawcy nowej wersji utworu kabaretowego - "Taka gmina ". Jedynie
Z. Zamachowski występuje w tej samej roli, w tym samym miejscu
( na ławce, z której zręcznie spada ) w dawnej wersji oraz w nowej z obecnego spektaklu
Przyznam szczerze, że moje życie kulturalne ( a szczególnie bywanie w teatrach ) sprowadza się  ostatnio do oglądania TV, z tym, że w bardzo wyselekcjonowanej postaci
Do takich wybranych z oferty telewizyjnej programów należała retransmisja przedstawienia ( o którym powyżej ) w świąteczny poniedziałek.  Dla mojego pokolenia
wielbicieli kabaretu - " Starsi Panowie Dwaj " - był ten kawałek programu TVP prawdziwym rodzynkiem " świątecznego ciasta ", co potwierdziło mi moje poświąteczne spotkanie towarzyskie w gronie kilkorga przyjaciół - rówieśników.
Jak się okazało, dla całej naszej grupki, było to wręcz wzruszające doznanie i wszyscy
wyrażaliśmy się z uznaniem dla aktualnych młodych wykonawców ( niektórych b.popularnych aktorów współczesnych ), bo mieli naprawdę trudne zadanie w zmierzeniu się z tą już " kultową " klasyką kabaretową  i to wykonywaną przez tak genialnych wykonawców, jak np. Irena Kwiatkowska ( nie do podrobienia, niestety ), Mieczysław
Czechowicz, Wiesław Gołas, Barbara Kraftówna, Kalina Jędrusik.
Naszym zdaniem  całkiem nie najgorzej poradzili sobie z tym zadaniem - jedni lepiej, drudzy - no... powiedzmy, ale do przyjęcia... Natomiast czytałam w Necie także sporo niemiłych, a nawet złośliwych opinii. Z tym, że nie spotkałam żadnej złej oceny wobec  interpretacji Zbigniewa Zamachowskiego, to też fakt... i  mnie to bardzo cieszy, bo też jestem jego wieczną fanką.
W wideoklipie ( znalezionym w Youtube ), zamieszczonym na wstępie, występuje gru
pka aktorów z pierwszego wykonania utworu  "Taka gmina " z przedstawienia w reżyserii
Magdy Umer ( sprzed r.2000 - chyba ? ). Natomiast na zdjęciu z omawianego spektaklu
siedzi na ławce sama ... Magda Umer ( dziś nieco starszawa pani ) w roli...niejakiej Gwiżdż Janiny z tekstu o GMINIE.  Myślę, że niełatwo rozpoznać w siedzącym po
środku gburze - przystojnego Tomasza KOTA ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz