sobota, 25 lutego 2012

Wspomnień czar, czyli powrót do przeszłości ( jakby naśladowanie Beaty ?! )

Powrót do przeszłości...
"Ty masz 20 lat, ja mam 20 lat."..itd.
 To samo, co powyżej...wspomnienia sprzed lat
Przyjaciółki sprzed lat
Oto upływ czasu uwidoczniony na wybranych przykładach moich fotomontaży ze zdjęć z dawnych lat...Fotografie moich przyjaciół oraz moje,  wstawione w odpowiednie szablony, oraz  piosenka (  w wykonaniu K.Krawczyka ), też często śpiewana na dawnych spotkanich towarzyskich, przy wakacyjnych ogniskach - czyli piosenka z typu tzw.
biesiadnych, gatunek dziś raczej archaiczny, niemodny.

Z tymi zdjęciami kojarzą mi się jeszcze takie teksty, jak :
" Patrzę na twoją fotografię - tak jak by to było DZIŚ... ( tytuł piosenki - " Już nigdy "
i pamiętam, że mnie to smętne przedwojenne tango wzruszało do łez, gdy byłam jeszcze dziewczynką - tuż po wojnie, oczywiście, po II, a nie po I - jak  zwykła mówić moja znana imienniczka - Maria Czubaszek ). Potem już, w późniejszych latach pięknie śpiewała
to, jak i wiele innych przedwojennych przebojów , Sława Przybylska - swym aksamitnym głosem.
Do tego rodzaju utworów należy także - " Na wspomnienia fali " z refrenem :
"Wspomnij mnie, jeszcze tylko wspomnij mnie... może zadrży serce twe..." itd. Nie wiem, czy bym przytoczyła bezbłędnie... z pamięci
A również późniejsze przeboje, jak np. : " Czy mnie jeszcze pamiętasz " - ...samego Czesława Niemena...

2 komentarze:

  1. Bardzo mily ten powrot do przeszlosci, a na zdjeciach piekne dziewczyny.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ataner - miło mi też - jako jednej z tych DZIEWCZYN...taaa...
    Dzięki i vice versa :)

    OdpowiedzUsuń